.....................11. Ξεκάθαρη αδικία συνιστά δεκαετίες τώρα και το γεγονός της άρνησης
πληρωμής στους στρατιωτικούς των υπερωριών και εξαιρέσιμων (24ωρες και
εβδομαδιαίες υπηρεσίες, συμμετοχή σε ασκήσεις, συναγερμούς, επιθεωρήσεις κ.α.),
δικαίωμα που απολαμβάνουν όλοι οι πολιτικοί δημόσιοι υπάλληλοι αλλά και τα
στελέχη των Σωμάτων Ασφαλείας (επίδομα εργασίας πέραν 5νθημέρου ν.1249/1982),
με τους οποίους μοιράζονται το ίδιο μισθολόγιο. Είναι προκλητικό να αποζημιώνονται
με ποσά της τάξεως των 14 ευρώ, μόνο οι 24ωρες επίσημες αργίες και Κυριακές όταν
όλοι οι υπόλοιποι υπάλληλοι πληρώνονται 3 έως και 6 ευρώ την ώρα ήτοι 72 και 144
ευρώ το 24ωρο. Εάν υπολογίσουμε ότι ένα στέλεχος εκτελεί κατά μέσο όρο τρείς
24ωρες υπηρεσίες το μήνα από τις οποίες η μία τουλάχιστον αργία τότε έχουμε 56
ώρες υπερωριακής εργασίας, οι οποίες αυξάνονται σε 76 αν προσθέσουμε τις
τακτικές νυκτερινές εκπαιδεύσεις και τις εβδομαδιαίες υπηρεσίες. Έτσι και χωρίς να
συνυπολογίζονται 4ήμερες και 10ήμερες ασκήσεις, καθολικές εκπαιδεύσεις,
επανδρώσεις, πυρασφάλειες, αγήματα και άλλες εκδηλώσεις, ο μέσος στρατιωτικός
εργάζεται 9 με 10 ημέρες επιπλέον το μήνα, αμειβόμενος συνολικά για αυτές με το
φαιδρό ποσό των 14 ευρώ.
12.Βάσει των παραπάνω αλλά και της σελίδας 15 της συγκριτικής ανάλυσης
του μισθολογίου του (κα) σχετικού που το υπουργείο σας διά του γενικού Λογιστηρίου
του Κράτους συνέταξε, επιβεβαιώνεται ότι οι υπάλληλοι πολιτικοί και στρατιωτικοί του
Υπουργείου Εθνικής Άμυνας λαμβάνουν τα λιγότερα επιδόματα σε σύγκριση με τους
λοιπούς δημοσίους υπαλλήλους.
13.Η παράθεση όλων των προαναφερομένων δεδομένων καθιστούν
αναπόφευκτη τη βεβαιότητα ότι η απάντηση στο υποβληθέν υπό του κ. Κοραντή
ερώτημα ήταν στοχευμένη, παραπλανητική και μεροληπτική.
14.Δεδομένης της γνώσης σας ότι προΐστασθε του υπουργείου με τους
καλύτερα αμειβόμενους, κατά δική σας ομολογία, υπαλλήλους, προκαλούμε την
ευθιξία σας και ζητούμε απάντηση στα παρακάτω λογικώς εκ της απάντησης
εξαγόμενα ερωτήματα:
α. Τι πιστεύτε ότι επιτυγχάνετε με την αποδόμηση της εικόνας και του
κύρους των Ελλήνων στρατιωτικών παρουσιάζοντάς τους σε δύσκολους καιρούς ως
προνομιούχους έναντι των άλλων;
β. Ποιο το κέρδος από την υπονόμευση της εμπιστοσύνης που χρόνια
τώρα απολαμβάνουν οι Ένοπλες Δυνάμεις από τον Ελληνικό λαό;
γ. Ποιοι οι στόχοι μια τέτοιας τακτικής; Στα πλαίσια ποιας στρατηγικής
εντάσσεται;
δ. Και εν τέλει πως νομιμοποιείται η χρήση τέτοιων μεθόδων προκειμένου
να πληγεί ένας από τους κύριους θεσμούς της ομαλής λειτουργίας του κράτους;
ε. Εάν πάλι άνευ δόλου εκτιμήσατε τη προσφορά των στελεχών των
Ενόπλων Δυνάμεων ως ελλειμματική, ποια ήταν τα κριτήρια που θέσατε κατά την
αξιολόγησή της;
(1) Έχουν συμπεριληφθεί σε αυτά:
(α) Το επικίνδυνο και οι συνθήκες εργασίας τους;
(β) Η διαρκής αποστέρηση συγγενικού περιβάλλοντος που θα
μπορούσε να στηρίξει την οικογένειά τους;
(γ) Ο κοινωνικός αποκλεισμός που αναπόφευκτα επιφέρουν οι
συχνές μεταθέσεις τους;
(2) Πώς αποτιμάται άραγε η απώλεια του δεύτερου μισθού εξαιτίας
της μειωμένης δυνατότητας πρόσβασης της/του συζύγου στη τοπική αγορά εργασίας;
(3) Ποια η βαθμονόμηση της προσπάθειας των παιδιών τους να
προσαρμοστούν στο νέο κοινωνικό και παιδαγωγικό περιβάλλον;
(4) Ποιο το κόστος επιβάρυνσής τους από τα αυθαίρετα μισθώματα
που κατά κανόνα απαιτούν οι τοπικές κοινωνίες, οι οποίες κερδοσκοπούν
εκμεταλλευόμενες τις επείγουσες στεγαστικές ανάγκες των στελεχών και την τραγική
έλλειψη στρατιωτικών οικημάτων;
(5) Πως καλύπτεται το επιπρόσθετο κόστος ζωής λόγω της ακρίβειας
που μαστίζει τις παραμεθόριες και απομακρυσμένες από τα μεγάλα αστικά κέντρα
περιοχές;
(6) Πως αναπληρώνεται ο μόχθος και η αδικία της άμισθης
υπερωριακής απασχόλησης που εξαναγκάζει σε 32 συνεχόμενες ώρες εργασίας και
100 εβδομαδιαίως; Γνωρίζετε κάποιον άλλον τομέα δημόσιο ή ιδιωτικό του οποίου οι
υπάλληλοι απασχολούνται υπερωριακά σε τέτοια έκταση χωρίς ανάλογη ανταμοιβή;
(7) Ποια στήριξη παρέχεται στα εκατοντάδες στελέχη που
συμμετέχουν στις ανά την υφήλιο αποστολές, συχνά παρά τη θέλησή τους,
συνδράμοντας στην διπλωματική πολιτική και την εδραίωση της ειρήνης, με κίνδυνο
της ζωής τους και αποστερούμενοι επί μηνών τις οικογένειές τους;
στ. Μήπως και εξαιτίας αυτού και μόνο του γεγονότος και σε αντιστοιχία με
την από 22-1-2010 δήλωση του ΥΕΘΑ κ. Ευάγγελου Βενιζέλου ότι η ιδιότητα του
Έλληνα αξιωματικού δεν είναι απλώς ένα επάγγελμα αλλά μια ειδική νομική
κατάσταση που περιποιεί τιμή και γεμίζει με ευθύνη το κάθε στέλεχος των Ενόπλων
Δυνάμεων για το επίπεδο της ζωής του οποίου και της οικογένειάς του μεριμνά και θα
μεριμνά η πολιτεία με πολλούς τρόπους, θα έπρεπε η υπηρεσία του στρατιωτικού να
θεωρείται ισάξια του δικαστικού λειτουργού με το μισθολόγιο του οποίου συνδέονταν
άλλοτε; Κατά πόσο εξετάζεται το παραπάνω ενδεχόμενο;
ζ. Πώς εκτιμάτε και με ποια κριτήρια την παραγωγικότητα των στελεχών
των Ενόπλων Δυνάμεων; Τι εννοείτε όταν λέτε ότι στόχος του πλαισίου διαλόγου του
νέου ενοποιημένου μισθολογίου, είναι η σύνδεση του συστήματος αμοιβών με τη
σπουδαιότητα των ασκουμένων καθηκόντων και το παραγόμενο αποτέλεσμα; Με
δεδομένο ότι το παραχθέν αποτέλεσμα των ΕΔ είναι η επί σειρά ετών αδιάκοπη
εξασφάλιση της εθνικής κυριαρχίας και η ενεργή συμμετοχή στην υλοποίηση της
εξωτερικής πολιτικής της χώρας, με όλους τους κινδύνους, τις θυσίες και τις απώλειες
που καθημερινά υφίσταται το προσωπικό, πως θα αποτιμηθεί η σπουδαιότητα και το
αποτέλεσμα των παραπάνω καθηκόντων μεταξύ του προσωπικού των λοιπών
Υπουργείων; Αν πάλι ως κριτήριο παραγόμενου έργου ληφθούν οι ώρες εργασίας,
τότε που κατατάσσεται το προσωπικό των ΕΔ μεταξύ των υπολοίπων υπαλλήλων και
λειτουργών του ευρύτερου δημόσιου τομέα, λαμβανομένων υπ όψιν των δεδομένων
της παραγράφου 11 της παρούσης;
η. Επικαλείστε την τελευταία παράγραφο της υπ’ αριθ. 2/72757/0022/31-
12-2003 εγκυκλίου του Υπουργείου Οικονομικών η οποία σημειώνει ότι οι όποιες
διαφοροποιήσεις αμοιβών παρατηρούνται σε επιμέρους κατηγορίες
υπαλλήλων και λειτουργών του δημοσίου δικαιολογούνται από την ανάγκη να
δοθούν επιπρόσθετα οικονομικά κίνητρα εξαιτίας του αυξημένου κοινωνικού
τους ρόλου και την επίπτωση αυτού στην ανάπτυξη και στην ευημερία της
Χώρας, αλλά και στην επιτάχυνση της οικονομικής και κοινωνικής σύγκλισης
της Ελλάδος με τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο; Έτσι δικαιολογείτε τις υπέρογκες
αμοιβές στελεχών δημοσίων οργανισμών, εφοριακών και ασφαλιστικών
καταστημάτων οι οποίες είναι πολλαπλάσιες από τις αντίστοιχες των
Στρατηγών ακόμα και από αυτές του Αρχηγού των Ενόπλων Δυνάμεων;
Πώς επαληθεύεται ιστορικά αυτή η επιλογή όταν με πρόφαση την
αποτυχία της ευρωπαϊκής σύγκλισης περικόπτονται τα ήδη πενιχρά εισοδήματα των
Ελλήνων στρατιωτικών;
Ταυτίζεστε με την εκτίμηση της παραγωγικότητας του κ. Αντιπροέδρου
της Κυβέρνησης, ο οποίος στις 13-10-2010 μεταξύ άλλων δήλωσε ότι ο πιο
αντιπαραγωγικός κλάδος του Ελληνικού λαού είναι οι στρατιωτικοί και τα Σώματα
Ασφαλείας; Και εάν ναι, ποιοι κλάδοι του ευρύτερου δημόσιου, αλλά και του ιδιωτικού
τομέα είναι παραγωγικότεροι των στρατιωτικών;
15.Στον απόηχο των ερωτημάτων που θέσαμε ένεκα της αναίτιας επίθεσης
που δεχθήκαμε από την ως άνω σχετική απάντηση, παρακαλούμε για την
αποκατάσταση τουλάχιστον της αλήθειας.
16.Τα κόμματα του Ελληνικού Κοινοβουλίου προς τα οποία αποστέλλεται το
παρόν παρακαλούνται για την κατά την κρίση τους υποβολή σχετικής ερώτησης στο
Ελληνικό Κοινοβούλιο και προς τα αρμόδια υπουργεία.
Για τη Διοικούσα Επιτροπή
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Τσουκαράκης Ανέστης Τσάκαλος Αναστάσιος
Τχης (ΣΔΓ) Επστής ΕΜΘ (ΜΗΧ)
πηγή: www.sysmed.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου